Hallitus

Toni Kallio

Puheenjohtaja

Vuoden 2021 alusta hallitukseen tulleella, ja vuoden 2023 alusta lähtien puheenjohtajuutta hoitaneella, Toni Kalliolla on pitkä tausta käsipallovalmentajana, mm. maajoukkueissa ja seuravalmennuksessa. Koulutusta hän on saanut Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa ja hänellä on oman lajinsa Euroopan liiton korkein valmentajatutkinto sekä ylimmän tason valmennukseen vaadittava Pro License. Nykyisin hän työskentelee myös valmennusohjelmistojen parissa. Kallio on Suomen Käsipallovalmentajat - Finlands handbollstränare ry:n puheenjohtaja.

toni.kallio(a)gmail.com

Pulmu Puonti

Varapuheenjohtaja

Pulmu Puonti on pitkäaikaisin hallituksen jäsen. Vuodesta 2004 asiantuntemustaan hallitustyöskentelyyn antanut voimisteluvalmennuksen ja valmennusosaamisen taitaja on valittu vuodesta 2017 lähtien varapuheenjohtajaksi. Päivätyössään hän toimii valmentajakoulutuksen asiantuntijana Kisakallion urheiluopistossa ja vapaa-ajallaan on mukana seuratoiminnassa sekä voimistelussa että jääkiekossa.

pulmu.puonti(a)kisakallio.fi

Pekka Rindell

Jäsen

Pekka Rindell on Pirkanmaan ja tarkemmin Varalan valmennuskeskuksen vahvistus Suomen Valmentajille. Jo vuodesta 2009 lähtien hallituksessa toiminut konkari on Varalassa valmennuksen kehittäjänä.

pekka.rindell(a)varala.fi

Anu Nieminen

Jäsen

Anu Nieminen aloitti hallituksessa vuonna 2017. Vuonna 2012 Lontoon olympialaisiin urheilu-uransa päättänyt, ja yhteensä neljät olympialaiset kokenut sulkapalloilija, suuntaa nyt vahvasti osaamistaan valmennukseen. Oppia siihen hänellä on muun muassa Tanskasta. Suomeen palattuaan hän on ollut vahvasti viemässä suomalaispelaajia huipulle ja toiminut mm. Sulkapalloliitossa päävalmentajana.

anuweckstroem(a)hotmail.com

Siiri Turunen

Jäsen

Taitoluisteluvalmentaja Siiri Turunen on ollut mukana hallitustyöskentelyssä vuodesta 2022. Nuorten valmentajien tiimissä hän on ollut aktiivisesti mukana jo vuodesta 2020, jolloin tiimi perustettiin. Turunen opiskelee valmennustyön ohella valtiotieteiden maisteriksi Helsingin yliopiston sosiaali- ja terveystutkimuksen ja -johtamisen maisteriohjelmassa, joten hän tuo hallitukseen niin nuorten kuin oto-valmentajien ääntä.

siirianniina.turunen(a)gmail.com

Jukka Latva-Rasku

Jäsen

Aikoinaan 400 metrin aitajuoksijana kunnostautunut Jukka Latva-Rasku toimii Ouluseutu Urheiluakatemian koordinaattorina. Tässä tehtävässä hän on toiminut jo 17 vuotta. Työnkuvaan kuuluu hallinnollisten tehtävien lisäksi yleisurheilun lajivalmennusta ja yleisvalmennusta. Hänellä on valmennuskokemusta yleisurheilun lisäksi myös monissa muissa lajeissa. Latva-Rasku on mukana SUL-valmentajayhdistyksen hallituksessa, joka on lajikohtainen valmentajayhdistys yleisurheiluvalmentajille.

Maiju Kokkonen

Jäsen

Maiju Kokkonen toimii tällä hetkellä urheilun lehtorina Haaga-Heliassa. Hän on toiminut päätoimisena valmentajana taitoluistelussa sekä vapaaehtoisvalmentajana ja -ohjaajana taitoluistelun lisäksi myös mm. myös yleisurheilussa, salibandyssä, judossa ja monilajisissa liikuntakerhoissa. Työuransa kautta hän on toiminut kehittämisprosesseissa usean eri lajin kanssa mm.: jalkapallo, jääkiekko, taitoluistelu, kamppailulajit, suunnistus, hiihto ja cheerleading. Hän tuntee koulutusprosessit valmentajakoulutuksen eri tasoilla lajiliittojen koulutuksista ammatillisiin koulutuksiin ja yliopistotasolle saakka. Hän on vahvasti ollut mukana valmentajuuden maailmanjärjestön ICCE:n toiminnassa.

Michael Pounds

Jäsen

Michael Pounds on kotkalainen koripallovalmentaja. Pounds toimii korisliigajoukkue KTP-Basketin valmentajana ja Etelä-Kymenlaakson urheiluakatemiassa poikien koripallon päävalmentajana. Hän myös suorittaa HKVT-tutkintoa, joka on koripallon valmentajakoulutusten korkein tutkinto.

Kuva: Ville Vuorinen