Koulutusmateriaalit

Suomen Valmentajat ry julkaisee valmentajien käyttöön ja koulutuksensa tueksi tarkoitettuja sähköisiä koulutusmateriaaleja.

Tuotteiden hinta jäsenille on 30 € ja ei jäsenelle 40 €. Hintaan lisätään toimituskulut 4 € /tuote, 6€ kaksi tuotetta jne.

Toimituksia koskevat postimyynnistä säädetyt lait ja asetukset!
Tuotteet toimitetaan postilähetyksenä, joka sisältää laskun. Mikäli maksaja on joku muu muu taho, kuin tilaaja, tilaajan tulee toimittaa lasku maksajalle.

Koulutusmateriaalit

Levytankoharjoittelu

Jaakko Kailajärven, KIHUn, Olympiakomitean ja Suomen Valmentajat ry:n toteuttama levytankoharjoittelu on päivitetty versio alkuperäisestä, vuonna 2003 tehdystä versiosta. Levyllä oleva liikepankki sisältää perusnostoliikkeiden lisäksi apu-, jalka-, levy- ja käsipaino- sekä yhdistelmäliikkeet.

Nuorten Voimaharjoittelu

Jaakko Kailajärven, KIHUn ja Suomen Valmentajien kanssa yhteistyönä toteutettu Voimaharjoittelu CD2 - Nuorten Voimaharjoittelu tarjoaa ajantasaista tietoa nuorten urheilijoiden voimaharjoittelusta. CD sisältää laajan tietopaketin nuorten voimaharjoittelun fysiologisista perusteista, eri harjoitusmenetelmistä sekä oikeasta suoritustekniikasta.

Lajivoimaharjoittelu

Lajivoimaharjoittelu eri lajeissa jatkaa Voimaharjoittelu-CD -sarjaa. Lajivoimaharjoitteluun syvennytään yhdeksän eri urheilulajin: tennis, uinti, paini, painonnosto, keihäänheitto, jääkiekko, hiihto, rytminen voimistelu, telinevoimistelu kautta.

Nuorten liiketaitoharjoittelu: perusteet

Nuorten Liiketaitoharjoittelu CD on Suomen Valmentajien omaa tuotantoa. Liiketaitoharjoitteluohjelman kohderyhmänä on 12-16 -vuotiaat nuoret. Ohjelma on tehty yhteistyössä Yhdysvalloissa fysiikkavalmentajana toimivan Tommi Paavolan sekä kotimaisten asiantuntijoiden kanssa.

Nuorten liiketaitoharjoittelu 2: Nopeus, kehon hallinta, voima

Nuorten Liiketaitoharjoitteluohjelmaa täydentävä jatko-osa. Siinä keskitytään kolmen eri fyysisen ominaisuuden: kehonhallita, voima, nopeus harjoittamiseen liiketaitoharjoitteiden avulla sekä mallin harjoituskokonaisuuksien rakentamiseksi. DVD sisältää yhteensä 72 harjoitetta.

Nuorten liiketaitoharjoittelu 3: Kokonaisliike ja koordinaatio

Liiketaito 3 materiaali on koottu kokonaisliikemalleista kuten juoksu, laukka, ristiaskeljuoksu ja vuorohyppely. Tavoitteena on kehittää kehon taitoa koordinoituun ja sujuvaan liikkeeseen.

Nuorten liiketaitoharjoittelu 4: Yhdistelykyky ja moniulotteisuus

Nuorten Liiketaitoharjoittelun neljännessä osassa pääroolissa ovat erilaiset hypyt, loikat ja kinkat sekä heitot yhdistettynä perusliikemalleihin kuten juoksuun, sivulaukkaan ja ristiaskellukseen.

Suunnanmuutosnopeuden kehittäminen urheilussa

DVD:n sisältö perustuu Suunnanmuutos –nopeus koulutukseen, jonka Discover Movementin asiantuntijat Tommi Paavola ja Alex Chemerov pitivät Suomessa vuonna 2008. DVD sisältää monipuolisia harjoitteita, joilla valmistetaan urheilijan kehoa eri tilanteissa tapahtuviin suunnanmuutoksiin.